De dierentuin zonder hekken - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Fianne Imminga - WaarBenJij.nu De dierentuin zonder hekken - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Fianne Imminga - WaarBenJij.nu

De dierentuin zonder hekken

Door: Thijs en Fianne

Blijf op de hoogte en volg Fianne

27 Oktober 2013 | Brazilië, Bonito

Super leuk om al jullie reacties te lezen..Trouwen, volgens mij hebben er een aantal mensen zin in een feestje..Kan ook zonder trouwen:)

Inmiddels aangekomen in Brazilië, eerst 14 uur in de trein..Nouja bij een trein verwacht je dat hij vooral snel gaat en stabiel rijdt. Deze trein ging maximaal 60 km p uur, bonkte en klotste enorm en stopte ongeveer bij elke steen. Maar we hebben het overleeft op twee bussen Pringles want er was geen avondeten. De grensovergang verliep goed, weer een stempeltje erbij!
We zijn vervolgens meteen de Pantanal ingegaan voor een vierdaagse tour. De Pantanal is een soort moerasland waar veel wilde dieren leven. Je kunt er meer dieren zien door de open vlaktes dan in bijvoorbeeld de Amazone. De eerste avond zijn we per boot met negen andere backpackers een nachttour gaan maken. De zaklamp zorgde ervoor dat de ogen van alle kaaimannen oplichten, zoveel kaaimannen om ons heen! Maar volgens de gids zijn ze banger voor ons, jaja. Je hoort om je heen allemaal dierengeluiden maar zien doe je ze niet, heel bijzonder.
De volgende dag hebben we ongeveer dezelfde boottocht nog een keer gedaan maar dan met licht. Opeens zie je welke dieren er om je heen zijn, veel variatie in vogels (van roze tot gifgroen, van klein tot 2 meter spanweidte), kaaimannen, capibara´s (soort grote cavia´s) en mega otters. En dat in een uurtje varen!
De gids Ronaldo heeft een kapmes bij zich om bang van te worden, hij slaapt er zelfs mee. Later bleek dit mes onder andere gebruikt te worden bij het snijden van de vis. Tevens draagt hij geen ondergoed (zie foto) en loopt OVERAL op blote voeten waardoor we wel gedoemd waren om ons te gedragen.
In de middag zijn we gaan vissen op piranha´s. Super makkelijk, even drie minuten je hengel in het water en..weg is je aas zonder een vis te vangen. Blijkbaar zijn die piranha´s wat slimmer geworden en weten ze tegenwoordig het aas eraf te bijten zonder zich te laten vangen. Maar door de hoeveelheid piranha´s hadden we binnen een uurtje toch genoeg gevangen zodat iedereen avondeten had. Het aas wat aan de hengel zat was trouwens ook piranha, vissen eten zelf ook graag vis blijkt. ´s Avonds heerlijke piranha gegeten, is best lekker! Het dinner afgesloten met een taart die Fianne nog voor Thijs zijn verjaardag had geregeld. Iedereen heeft braaf meegezongen!
De derde dag zijn we in de jungle gaan rondlopen. Het was inmiddels 42 graden en dat vinden de muggen fijn. Ze houden van toeristen dus dat was wel afzien. Ondanks de muggenspray moesten Thijs zijn voeten het behoorlijke ontgelden bij de muggen. Maar hele mooie gekleurde ara´s, apen met kleintjes, toekans´s en vele dieren die we al eerder hadden gespot. Echt vet om ze in hun eigen omgeving een keer te zien in plaats van de bekende kooi in de dierentuin! Na de lunch zijn we gaan paardrijden, eerst een soort bouwvakkershelm op. Veiligheid voor alles. Helaas mochten we niet in galop (zelfs Thijs vond dat jammer;)). Wel weer vele dieren gespot onderweg.
De laatste dag wederom een jungle tour gedaan, nu nog een neusbeer gespot. Voor de insiders: Thijs zag nu eindelijke de familie van Ebbie en vond het jammer dat hij Ebbie niet bij zijn familie kon achterlaten.
De Pantanal achter ons gelaten en 4,5 uur met de auto naar Bonito gereden. Dit is een hele mooie maar dure stad (Nederlandse prijzen). We hebben gesnorkeld in super helder water. Eerst een pak aan alsof we gaan duiken. Thijs had de pakken omgeruild waardoor Fianne is een oversized pak zat en Thijs was vacuum gezogen. Toch maar even omgewisseld en toen met die pakken aan 2 km gelopen. De omgeving is zo mooi en groen, dat was zeker geen straf. Mega grote vissen zwemmen onder je en zijn net iets sneller dan jij. Ook een waterslang, fijne beesten. Lekker gerelaxed want morgen gaan we 17 uur met bus naar Foz de Iguaçu, hopla. Hier gaan we de watervallen bekijken! Check jullie later amigo´s!

• 27 Oktober 2013 - 13:36

Frans En Renske :

Hallo reizigers,
    Weer heel indrukwekkend allemaal.
    Wordt Thijs nu wat magerder? Wel goed eten jongen! En je niet op laten eten door al die wilde dieren daar. Wel prachtig om die dieren allemaal in het echt te zien en te horen, lijkt me. Spannend zo'n nachtelijke boottocht en dat snorkelen met waterslangen. We zijn blij om op de fofto's te zien dat jullie nog steeds heel vrolijk zijn en er erg van genieten. Hier is de herfst begonnen en morgen krijgen we storm. DAt wordt weer lekker spannend voor ons gemaakt op TV. Zijn wel een beetje jaloers op jullie spannende dingen. Zijn benieuwd naar de volgende verhalen en foto's!
    Liefs P&M

• 27 Oktober 2013 - 17:23

Trees:

Hoi hoi, zo te lezen hoeven jullie geen dierentuin meer in, dit is natuurlijk super om in het eggie mee te maken!!!
    Leuk dat jullie samen te paard gaan....., straks nog een paard voor Thijs in Nederland????
    Hoe was dat koeien drijven, zijn er nog een paar ontsnapt en moesten jullie ze terug halen?
    Smaakte de taart nog een beetje, want die had ook een hele reis gemaakt, geloof ik hihihi.
    Heb nu al weer zin om het volgende avontuur te lezen, tot gauw!!!
    Liefs en knuf van mams

• 28 Oktober 2013 - 10:59

Sarah :

Wauwww wat een aparte dieren en mooi snorkelwater! En wat is het daar groen voor de temperatuur! De peerdjes mochten zelfs op gras?! Wat een geluksvogels!
    Ziet er tof uit! En hopelijk hebben jullie de bustocht een beetje overleefd:)
    Viel spasser! xxx

• 30 Oktober 2013 - 16:42

Oma:

Dag, lieve kleinkinderen, ik had jullie verslag zondag al gezien, maar wilde niet als eerste reageren. Daarom nu alsnog een reactie. Wat beleven jullie veel! Houd je ook nog een logboek bij, Fianne, of is dat ouderwets?
    Ik zou niet weten, wat een piranha is, ik dacht een roofvis, maar hoe die er uit ziet?
    En jullie hebben hem opgegeten!
    IK vond Thijs niet erg mager, zoals R en F, eerder een flinke vent geworden!
    Het heeft erg gestormd hier, maar dat heb je vast al gehoord.
    Ik verheug me er op, jullie weer te zien, tot gauw!
    Liefs, oma